Länsilinjat Oy, laatulupaus (JLL §48)
Länsilinjat Oy tarjoaa linja-autoliikenteen aikataulunmukaisia reitti- ja tilausliikennepalveluja Pirkanmaalta käsin, toiminta-alueena koko Suomi. Pikavuoromme ovat mukana ExpressBus-järjestelmässä. Tarjoamme myös tilausliikennepalveluita asiakkaiden tarpeiden mukaan. Lisäksi tuotamme sopimusliikenne- ja palveluliikennepalveluita tilaajaorganisaatioiden määrittelyiden mukaisesti. Sopimusliikenteen osalta laatulupaus löytyy tilaajaorganisaatioiden sivuilta. Rahdinkuljetuspalveluita tuotamme Oy Matkahuolto Ab:lle.
Palveluidemme muutokset tapahtuvat pääosin aikataulukausien vaihtuessa. Useimmiten vuoden vaihteessa sekä koulujen kesälomien alkaessa ja päättyessä. Tiedotamme palveluistamme ja niiden muutoksista aikataulujulkaisuissamme ja internetsivuillamme1 sekä tiedotteilla ja ilmoituksilla linja-autoissamme ja eri medioissa. Tampereen seudun joukkoliikenteen osalta tiedotuksesta ja aikatauluista vastaa tilaaja2. Lisäksi tieto palveluistamme löytyy Matkahuollon internetsivuilta3. Pikavuorojen tiedot on löydettävissä myös ExpressBussin internetsivuilta4. Asiakkaidemme käytettävissä on myös sekä yrityksen oma että Matkahuollon valtakunnallinen aikatauluneuvonta5.
Pitkäkestoisista poikkeustilanteista tiedotamme kuljettajiemme, ajojärjestelymme sekä Matkahuollon henkilökunnan toimesta sekä internetsivuillamme. Lisäksi lyhytkestoisista häiriöistä tiedotamme mahdollisuuksien mukaan internetsivuillamme. Sopimusliikenteessä tilaajaorganisaatio hoitaa tiedottamisen.
Hyväksymme Matkahuollon taksat, liput ja matkakortit. Myymme Matkahuollon ja viranomaisten kanssa sovitusti lisälatauksia älykorttituotteisiin. Voimassaolevat lipputuotteet ja hinnat löytyvät Matkahuollon internetsivuilta. Sopimusliikenteen tilaajaorganisaation määrittelemät hinnat, maksukortit ja maksutavat löytyvät heidän internetsivuiltaan. Muut, edellä mainituista lähteistä poikkeavat hinnoittelut löydätte meidän internetsivuiltamme6.
Länsilinjat Oy liikennöi eri liikennetyyppejä yhteensä 115 linja-autolla (tilanne 1.1.2017). Näistä sopimusliikenteessä käytettävien matalalattia-autojen osuus on noin 75 prosenttia. Pikavuoro- ja tilausliikenteessä käytettäviä autoja on yhteensä noin 20 ja loput autoista palvelevat vakiovuoro-, palvelu- ja koululaisliikennetehtävissä.
Asiakaspalaute on tärkeä toiminnan kehittämisen tietolähde ja se auttaa meitä asiakastyytyväisyyden arvioimisessa. Kaikki asiakaspalautteet tilastoidaan ja ne huomioidaan palveluiden suunnittelussa ja kehittämisessä. Toimintaamme kohdistuvat valitukset käsitellään esimiesten toimesta ja ne käydään tarvittavilta osin läpi asiaan liittyvien työntekijöidemme kanssa. Tämä huomioiden vastaamme asiakaspalautteisiin mahdollisimman nopeasti. Palveluiden peruuntumisen johtuessa virheellisestä tai puutteellisesta toiminnastamme palautamme asiakkaille heidän suorittamansa maksut. Muilta osin käsittelemme tapauskohtaisesti vaatimukset välittömistä haitoista, jotka ovat johtuneet puutteellisista palveluistamme. Sopimusliikenteen osalta palautteet tulee osoittaa tilaajaorganisaatiolle, joka käsittelee palautteet. Sopimusliikenteen osalta korvausvelvollisuus on myös tilaajaorganisaatiolla.
Palveluliikenne on yleensä tarkoitettu mm. liikuntarajoitteisten henkilöiden käytettäväksi, tilaajan määrittelemissä rajoissa. Muiden palveluiden suunnittelussa pyrimme huomioimaan kaikkien väestöryhmien tarpeet. Kuljettajamme auttavat mahdollisuuksien mukaan apua tarvitsevia matkustajia. Yksityiskohtaisempaa lisätietoa mm. vammaisten ja liikuntarajoitteisten mahdollisuudesta käyttää palveluitamme on saatavissa puhelinneuvonnastamme. Sopimusliikenteen osalta tietoja näistä asioista antaa tilaajaorganisaatio.
- www.lansilinjat.fi
- joukkoliikenne.tampere.fi
- www.matkahuolto.fi
- www.expressbus.fi
- Länsilinjat Oy: 0100 5005 (0,66 €/min + pvm, ma-pe 8.30-16) ja Matkahuolto: 0200 4000 (1,99 €/min + pvm 24/7)
- www.lansilinjat.fi/aikataulut_ja_hinnat/