Näitä ehtoja sovelletaan 1.7.2024 alkaen Länsilinjat Oy:n joukkoliikenteen lipputuotteiden verkkokauppaan jonka palvelun tuottaa 3J Tickets Oy. 

Lipputuotteet ja matkakortti 

Lippukaupassa myytävänä olevat lipputuotteet on tarkoitettu käytettäväksi Länsilinjojen operoimassa liikenteessä eikä niitä voi käyttää muussa joukkoliikenteessä, ellei näin ole erikseen mainittu. 

Lipputuotteiden käyttäminen tapahtuu matkakortin kautta toimivan tunnisteen avulla. Matkakortin voi ostaa verkkokaupasta tai Länsilinjojen asiakaspalvelupisteistä. Uuden matkakortin tilauksen yhteydessä asiakkaalta veloitetaan matkakorttimaksu automaattisesti. Myöhemmin lisäladattaessa lipputuotetta, matkakorttimaksua ei peritä vaan aikaisemmin hankittu matkakortti toimii uudenkin lipputuotteen tunnisteena. 

Verkkokaupassa myytävät lipputuotteet ovat matkan pituuteen ja kauteen sidottuja sarjalippuja, joissa on asiakkaalla käytettävissä numeroitu määrä kertamatkoja. Esimerkiksi 44 matkaa 25 kilometrin matkalle kuukauden aikana. Sarjaliput on hinnoiteltu matkojen määrän, matkustuspituuden ja kauden mukaan. Asiakkaan velvollisuus on varmistaa ennen lipputuotteet hankkimista, että valittu matkan pituus riittää todelliseen matkustustarpeeseen.  

Toimitusehdot 

Aikaisemmin ostetun lipputuotteen lisälataus on käytettävissä heti oston jälkeen. Lipputuotteen käyttö lasketaan kuitenkin alkavan sen ensimmäisen käyttökerran yhteydessä eikä ostohetkellä ole vaikutusta lipputuotteen tosiasialliseen käyttöaikaan. 

Verkkokaupasta ostetut uudet matkakortit toimitetaan asiakkaalle kirjepostina ja asiakkaan on huomioitava matkakortin käytön aloittamisessa verkkokaupan tilausten käsittelyn sekä postinjakelun viiveet. 

Verkkokaupan tilaukset pyritään käsittelemään saman päivän aikana tai viimeistään seuraavana arkipäivänä.  

Palautusehdot 

Virheellisesti ostettu lipputuote voidaan palauttaa asiakkaalle perustellusta syystä silloin, kun lipputuotetta ei ole käytetty ja asiakas informoi kauppiasta virheestä viiveettä. Lähtökohtaisesti osittainkaan käytettyä lipputuotetta ei palauteta, mutta mikäli asiakas on estynyt käyttämästä lipputuotetta, voidaan perustellusta syystä lipun voimassaoloaikaa pidentää. 

Koulumatkatuetun lipputuotteen hyvittämisessä noudatetaan Kelan antamia ohjeita ja asiakkaan tulee ensisijaisesti olla yhteydessä Kelaan (URL:https://www.kela.fi/koulumatkatuki-muutosten-ilmoittaminen) koulumatkatuetun lipputuotteen hyvittämisessä tai palauttamiseen liittyvissä asioissa.  

Uuden matkakortin korttimaksua ei palauteta tai hyvitetä.  

Maksutavat 

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla 

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. 

Paytrail Oyj 
y-tunnus: 2122839-7 
Innova 2 
Lutakonaukio 7 
40100 Jyväskylä 
Puhelin: 0207 181830 

Verkkopankit 

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.